CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, August 5, 2009

Tioman

How to start ekkk....
29/07/09
Drove from haus around 1am after finish CSI :) supposed to sampai kat Jetty Mersing before 4. but ada kemalangan jiwa telah berlaku, mungkin bawak laju sgt sampai lubang pun xnampak keta siap berpusing kat tgh jalan nasib baik keta lain xde n tayar pecah. Dekat tgh2 hutan belantara pulak tu. Kat simpang Jemaluang. Try bawak keta g Mersing sebab antara Jemaluang n Mersing around 40km kot. Masa nak g Mersing tu pass by perkampungan org Asli, but make do no je ingt kan boleh sampai Mersing. End up xlepas, so patah balik ke perkampungan org Asli. At least xla takut sgt walaupun dlm keta kat tgh2 hutan, tgh2 mlm pulak tu. Sampai kat perkampungan org Asli, Anjing banyak gila, then time tu almost 4am kot. Org masih tido lg, so decide la stay sampai org asli tu bangun, try to call toll free, diaorg boleh sampai tolong cuma kul 8:30am. Tayar ada tp nak bukak Nat tu xde, xtau mana dia simpan, around kul 6 am baru ada org bangun, gerak from perkampungan org asli tu around 6:30am. Sampai Jetty Mersing kul 7am, sempat lg nak catch ferry 7:30am, tp nak kena g beli tayar dulu, sebab balik ahad takut kedai xbukak n takut anything happen ssh jugak.

30/07/09
Lepas beli tayar, g breakfast n beli tiket Ferry kul 10:30am. Sambil tunggu Ferry jalan, g la round2 kat pekan Mersing. Ferry jalan kul 11am. Nasib baik xmabuk laut :) sampai Kampung Paya around kul 1pm. sampai2 check in n makan. sebab kul 2:30pm ada dive. Dive g Salang Island n Renggis. Balik from diving almost 8pm. Mlm tu ada BBQ, sempat beli udang, Ketam & Ikan kat nelayan2...semua fresh & murah mmg best gile. BBQ start around 10pm...Lepak sampai kul 5. next morning ada diving kul 8:30am

Malas la nak update...nak kuar jap. next time klo free saya update la pic. Sorry dude....

0 comments: