Aduhhh fening pala den, Mama HFZ call inform pasal Family Gathering this weekend, awal2 lg dh Mama HFZ sound suruh bukak My Stud. Our conversations as below:-
Me: Hello
Mama HFZ: Kakak kat mana?
Me: kakak otw g off
Mama HFZ: oh ngan Abang ke?
Me: ahh, nak ckp ngan Abang ke?
Mama HFZ: xla, nak cakap ngan kakak la sebab tu mama call HP kakak, Mama saje nak ingat kan sabtu ni jgn lupa or buat2 lupa pulak korang berdua family gathering kat Melaka. Semua org kumpul kat umh Tok, tp Mama tau Abang mesti pegi lambat jd awak berdua di kecualikan utk berkumpul & ber konvoi ramai2..
Me: ok..xpe nanti kakak cakap kat Abang, mungkin Abang pegi petang kot Ma sebab ari tu ada kawan Abang nikah.
Mama HFZ: oh ia ke? Kakak, klo boleh sebelum g melaka kakak bukak kakak nye STUD tu karang bising pulak Tok n Opah
Me: bukak ekk, ia la nanti kakak bukak (mulut muncung ni kena bukak, tp xpe saya xg pun :p)
Mama HFZ: Ok la cakap ngan Abang bawak keta elok2, Mama sayang korang berdua. Bye
Me: Bye, Salam kat semua.
Our conversation (HFZ & Me)
HFZ: Mama nak apa?
Me: suruh saya bukak stud takut Tok n Opah bising, klo Mama tau saya xg lg la bising mulut org tua tu kan :)
HFZ: Pagi tu kita ikut diaorg konvoi g melaka, petang tu kita naik KL balik, lepas nikah kita turun Melaka balik, kita tido melaka, next morning tu mcm biasa, petang tu kita turun balik g sanding pulak, klo mama still nak kita ada kat melaka mlm tu kita turun melaka balik isnin kita g keja dr melaka. At least kita boleh attend kawin n family gathering
Me: Mcm saya nye plan je
HFZ: Mmg la awak nye plan saya cuma menjadikan plan awak tu menjadi realiti je
Me: Klo mcm tu ikut suka awak la, tp awak xpenat ke? nak kena puaskan hati kedua belah pihak?
HFZ: awak ke yg drive?
Me: Ok la awak menang saya kalah :(
simple je
0 comments:
Post a Comment